کافه کلش

آموزش بازی کلش اف کلنز و کلش رویال

کافه کلش

آموزش بازی کلش اف کلنز و کلش رویال

آخرین نظرات

دو ترفند برای پیروزی در کلن وار

پنجشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱ ق.ظ

دو ترفند برای پیروزی در کلن وار (تعویض چیدمان/نیروهای متفاوت در کلن کسل دفاعی)

چون مطالب زنجیر وار مرتبط هستند، حتما قبل از خوندن مطالب زیر رو اگر نخوندید دوباره بخونید:

راهنمای جامع کلن وار (بخش اول: مدیریت بازیکنان)

راهنمای جامع کلن وار (بخش دوم: استراتژی ها)

مدیریت زمان بازسازی قهرمانان در کلن وار

راهنمای جامع کلن وار (بخش سوم: چیدمان)

راهنمای جامع کلن وار (بخش چهارم: تکنیک های ضد جاسوسی در کلن وار)

 


اول-تعویض چیدمان:

بعد از آپدیت دسامبر ۲۰۱۴ (کریسمس)، امکان داشتن همزمان چند چیدمان به وجود اومده که ما میتونیم با استفاده از همین ویژگی، برای خودمون در کلن وار برتری ایجاد کنیم.

و اما روش:
ساده ترین روش کار به این صورته که یک چیدمان کاملا ساده و خودساخته بذارید و قبل از شروع روز حمله در کلن وار، عوضش کنید. این روش خیلی پیش پا افتاده هست و همه تقریبا یک بار انجامش دادن یا حداقل یک بار باهاش مواجه شدن. بنابراین در ادامه روش های پیچیده تر رو معرفی میکنیم.

۱- چیدمانی خوب و محکم داشته باشید و قبل از شروع روز حمله، با تغییراتی همون چیدمان رو تغییر بدید. مثلا جای قهرمانان رو عوض کنید یا کلن کسل رو از خارج به داخل ببرید یا فاصله ی ایر دیفنس ها و جاروی هوایی رو تغییر بدید. این کار باعث میشه که مهاجم قبل از حمله، با بررسی دوباره بیس شما استراتژیشو عوض کنه و روشی که برای حمله برنامه ریزی کرده بوده رو تغییر بده و استراتژی جدیدش با عجله و بدون برنامه ریزی قبلی باشه. حتی در مواردی این روش باعث میشه که مهاجم مجبور به تعویض ترکیب ارتشش بشه که همین یک برتری برای شما محسوب میشه.

مهمترین فایده ی این روش اینه که اگر فراموش کنید قبل از روز حمله چیدمان رو عوض کنید، چیزی از دست نمیدید چون چیدمان اولیه قوی بوده.
(پس خلاصش این شد: یک چیدمان خوب، تغییرات کلی (عوض کردن جای ساختمان ها، نه دیوار ها)، از بین بردن برنامه ریزی یک روزه ی مهاجم)

۲- چیدمانی کاملا غیرمنطقی و بیخود درست کنید. مثلا قهرمان و کلن کسل و تون هال بیرون، مخازن و منابع و معادن در داخل. در این شرایط حریف با دیدن بیس شما کاملا وسوسه میشه که به شما حمله کنه و شما رو یک بازیکن ناآگاه فرض میکنه. این طمع، حریفو کور میکنه و شما رو دست کم میگیره. مخصوصا حریف های تون هال ۱۰ کاملا برای حمله به شما و گرفتن غنیمت دندون تیز میکنند. در این موقعیت، حریف شماره ی شما در وار رو در نظر میگیره و به محض شروع روز حمله بدون بررسی دوباره، به شما حمله میکنه، حتی اگر قبل از روز حمله چیدمان خودتونو درست کرده باشید. دلیلش هم اینه که حریف میخواد اولین کسی باشه که با حمله به شما، سه ستاره ی راحت رو برای کلنش کسب کنه و این عجله باعث میشه دقت نکنه. یادتون باشه منظور از چیدمانغیر منطقی، این نیست که مثلا دیوارا رو یک طرف بیس و چهارتا مخزنو کنار هم یه گوشه بذارید. اینجوری کاملا هدفتون لو میره. منظور اینه که چیدمانی بذارید که برای وار غیرمنطقیه، مثلا یک مپ فارمینگ.
مشکل بزرگ این روش: اگر فراموش کنید یا مشکلی براتون پیش بیاد که نتونید به موقع چیدمان رو عوض کنید،بلافاصله بعد از شروع وار سه ستاره از دست میدید. این مشکل چندین بار در کلن خودمون هم پیش اومد که یکی از دوستان، کاملا یادش رفت درست کنه! پس قبل از استفاده، از وضعیت اینترنت و وقتتون مطمئن بشید.

(پس خلاصش این شد: یک چیدمان نابجا، تغییر کامل قبل از شروع روز حمله، عدم بررسی دوباره بخاطر عجله ی حریف)

۳- این روش، بهترین و کارآمد ترین روش هست (که امیدوارم فراگیر نشه چون واقعا جواب میده).
در هر کلن قوانینی برای حمله وجود داره (مثلا همشماره، پیشنهادی، یکی بالاتر، دوتا پایینتر، با نظر مقامات و…). در هر صورت قبل از شروع وار، هرکس حریفشو مشخص میکنه و مپ اونو بررسی میکنه. روش اینجوریه که شما یک چیدمان خوب و منطقی رو میچینید و به هر حال توسط یک حریف برایحمله به شما برنامه ریزی میشه. حریف هم چیدمان شما رو بررسی میکنه و مثلا میخواد با دراگون حمله کنه. حریف محل پیاده کردن و تعداد و جهت رو با استفاده از محل ایردیفنس ها و جاروی هوایی شما پیش بینی میکنه و چند محل هم براش در نظر میگیره. حالا اگر شما کمی خلاقیت به خرج بدیم، با کمی تغییرات جزیی در چیدمان، طوری که حریف با نگاه اول در بررسی مجدد متوجه نشه، حریفو گیج میکنیم. مثلا اگر کمی ایر دیفنس ها رو جابجا کنیم، (طوری که در بررسی مجدد قبل از حمله حریف متوجه نشه) و اونا رو به داخل ببریم، علیرغم تغییر کوچک در ظاهر نتیجه ی حمله کاملا عوض میشه. حریف وقتی دوباره نگاه میکنه، هرجور حساب میکنه که چطور حمله ی آزمایشی صد شد اما اتک اصلی یک ستاره شد، به این مساله پی نمیبره و به حساب بدشانسی میذاره. مطمئن باشید که خودتون چندین بار با این روش مواجه شدید اما متوجهش نشدید!

مثال:

before

after


مزایای این روش: اول اینکه اگر یادتون بره تغییر بدید مشکلی پیش نمیاد، دوم اینکه خطر لو رفتنش کمه و حتی اگه لو بره هیچی از دست نمیدید و سوم اینکه کارآمده.
معایب این روش: این روش دو عیب داره: اول اینکه پیدا کردن یک مپ که بشه با تغییر کوچک این ویژگی رو در اون به وجود آورد کمی دشواره و واقعا خلاقیت بالایی میخواد. (البته اگر یک بار درستش کنید، برای همه ی وار ها قابل استفاده است) عیب دوم هم اینه که باید بجای حریف فکر کنید و حدس بزنید به چه سربازایی حمله میکنه و از کدوم قسمت سربازاشو پیدا میکنه تا تغییرتون دقیقا علیه حریف باشه.

(پس خلاصش این شد: یک چیدمان خوب، تغییرات جزیی که به چشم نیاد اما موثر، ناآگاهی حریف از تغییر و حمله ی ناموفق)
راه مقابله با این روش، بررسی بسیار دقیق و بدون توجه به بررسی های قبلی قبل از حمله است.


دوم- نیروهای کلن کسل متفاوت:

معمولا ترکیب نیرو های موجود در کلن کسل دفاعی در هر کلن، یکسان هست و در مواردی فقط به دلیل ظرفیت های متفاوت، نسبت های متفاوتی داره (مثلا همه ویزارد+آرچر+مینیون اما با تعداد مختلف) و یا دو ترکیبه هست (مثلا بالایی ها ویچ و ویزارد و آرچر، پایینی ها والکری و ویزارد وآرچر). این ترکیب ها، در چند حمله ی اول ناشناخته اند، اما با انجام چند اتک لو میرن (یعنی اگر ده تا حمله انجام بشه، همه میدونن حریف چه سربازایی داره)
روشی که میخوام توضیح بدم به این صورته: دونیت متفاوت نیرو در کلن کسل. البته اینطور نیست که بگیم هرکی یه چیزی به یکی دیگه بده چون بی نظمی ایجاد میشه. پس راه حل چیه که نه بی نظمی بشه و نه ترکیب یکسان باشه؟ جواب اینه که مضارب یک عدد خاص رو انتخاب کنید و یک نوع سربازو با تعداد مشخص به اون مضارب اختصاص بدید. (مثلا: مضارب دو، ویچ بگیرند- مضارب پنج، پنج تا آرچر بگیرند- مضارب سه، دو مینیون بگیرند، ده نفر اول با شماره های زوج، دو ویزارد بگیرند و…) با این کار، علیرغم وجود نظم، تقریبا ترکیب سربازای هر کلن کسلی با بقیه متفاوته. اینکار باعث میشه که مثلا اگر حریف در دو اتک قبلی (که یکی از بالا زده و یکی از پایین) دو نوع ترکیبو مشاهده کنه و فرض رو بر این بذاره که شما دو ترکیبه هستید. (فرض کنید حریفی با توجه به حمله ی قبل، انتظار آرچر و بربر و مینیون داشته باشه و بخواد با جاینت و هیلر حمله کنه و براینیروهای کلن کسل شما اسپل لایتنینگ آماده کرده باشه که ناگهان یک دراگون از کلن کسل شما خارج میشه و همه چیز به هم میریزه!)

فایده ی این روش اینه که در هر صورت چیزی رو از دست نمیدید.
تنها عیبش نیاز به هماهنگی هست.


ترجمه آزاد از آل کلش – منبع عکس ها: آل کلش

  • ۹۴/۰۳/۰۷
  • فرزاد رجائیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی