کافه کلش

آموزش بازی کلش اف کلنز و کلش رویال

کافه کلش

آموزش بازی کلش اف کلنز و کلش رویال

آخرین نظرات

آیا بازی کلش اف کلنز در حال مرگ است؟

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹ ب.ظ

عنوان فریبنده ایی بنام ” آپدیت ها ” برای کلش باز ها هر ساله توسط سوپرسل بیان می شود و همگی را تحت تاثیر خود قرار می دهد! و پیام ها و صداهایی به من همانند یک الهام رسید که کلش آف کلنز در حال مرگ است ! به هر حال امروز زمان بررسی حقایق است و  ببینیم این پیام ها آیا درست است یا خیر !

وضعیت در حال حاضر این بازی

خب ! در درجه اول – آپدیت تابستانه ۹۵ یک جوک خیلی بد و بی فایده ایی بود و من نمی دانم که سوپرسل در این دوماهه چکار می کرد ؟ لطفا نگید که بر روی بازی های دیگرش متمرکز شده بود ! چرا که هر بازی ، تیم های مخصوص خودش را دارد و همگی در آنجا کار می کنند و هیچکدام از تیم های بازی تحت تاثیر دیگر بازی قرار نمی گیرد.

بهترین حدس من این است که آنها در حال کار بر روی پروژه های بزرگتر برای آینده بازی هستند و برای انتشار این وضعیت های جدید ، صلاح نمی بینند که قبل از تعطیلات تابستانه کارمندان ، آنها را منتشر کنند و تعطیلات تابستانه یک چیز عادی در کشور فنلاند که دفتر مرکزی سوپرسل هم در آنجا قرار دارد است و با انتشار ورژن های جدید که معمولا مشکلات خودش را دارد ، نمی خواهند تعطیلات خود را صرف رفع باگ های بازی بکنند و طبق تاریخچه کلش آف کلنز ماه سپتامبر همیشه آپدیت های بزرگ کلش آف کلنز منتشر می شود.

به هر حال احساس من مانند این است که یک چیز کوچکی را به ما می دهند و سپس درها را زود می بندند و به تعطیلات خود می روند و چون فصل تعطیلات است ما بیشتر انتظار داریم که در تعطیلات ، بازی را آپدیت شده با گزینه های جدید داشته باشیم و این یک حرکت عقلانی خوبی نیست که این توقع را داشته باشیم.

اما ما در اینجا می خواهیم به وضعیت بازی بپردازیم و به هرحال چیزهایی وجود دارند که بهتر است از این به بعد بیشتر به آن پرداخته شود:

۱ – ایجاد توازن ! برخی از سربازان به شدت قدرتمند شده اند همانند Miners و Bowlers و بعضی چیزها هیچ ارزشی ندارند همانند Skeleton Spell و     Clone Spell

۲ – Preparation Day یا روز آماده سازی در کلن وار ها – باید حذف شود و یا تغییراتی در آن داده شود ، چرا که جز اتلاف وقت در بازی چیز دیگری عایدمان نمی شود و بازی خسته کننده می شود.

۳ – تقلب و مود را کاملا از بین ببرد و حسابهای آنها را Ban کند ، اما بعضی از کاربران که اکانت شان ، برایشان مهم نیست هنوز از حالت sandboxing استفاده می کنند ، گرچه سوپرسل گام هایی را در این مورد برداشت و باید آنها را ادامه دهد و بر روی اکانتهای لول پایین هم نظارت بیشتری داشته باشد.

۴ – تغییراتی در GamePlay بازی و متحول کردن آن منجمله با اضافه کردن تورنومنت و اضافه کردن Daily Quests ها یا هدایای روزانه و هرچیز تازه و نو که به بازی طراوت بیشتری ببخشد و بازیکن لذت ببرد.

افراد بدبین

زمانی که همه می گفتند بازی کلش خواهد مرد ! من فقط به آنها لبخند می زنم چرا که آنها دچار یک اشتباه شده اند ! این ذهنیت تمام مردم نیست و صدها نفر در این مورد ناراحت و گریه خواهند کرد که چگونه یک بازی با میلیونها بازیکن در دنیا به سادگی بمیرد ! و چه بازی جایگزین آن خواهند کرد و شاید کابوسی باشد برای کلش بازها که بهتره کمتر به این مورد ناراحت کننده ، بپردازیم!

بهتره به اعداد زیر که در گوگل کلمه کلش آف کلنز سرچ شده نگاهی بیندازیم :

آیا با نگاه به این نمودار می توان گفت که کلش آف کلنز نشان دهنده یک بازی در حال مرگ باشد ؟ و هرماه بیشتر از ماه دیگر این بازی جستجو شده است و این نمودار مربوط به سال ۲۰۱۵ است. این بازی در حال حاضر ۴ سال است که بازار بازی های موبایلی را در اختیار گرفته است و می توان گفت که با برخی تغییراتی که در بازی صورت می گیرد ، قادر است تا ۴ سال دیگر همچنان پرچمدار بازی های موبایلی و آنلاین باشد و نخواهد مُرد ! و نمی فهمم که چرا عده ایی معتقدند که بازی کلش در حال مرگ است و هر هفته برای آن گریه می کنند که چگونه می توانند آن را ترک کنند !

در بعضی از مواقع که بازی هیجان خود را از دست می دهد و یکنواخت می شود این احساسات به آدم دست می دهد و احتیاج به یک استراحت مورد نیاز می شود.

این مثل یک شکست در ازدواج و جدا شدن نیست ! این یک بازی است ، بازی که بالا و پایین هایی دارد و اینکه یک تصمیم مادام العمری باشد که وابسته به آن باشیم و شما باید بتوانید آن را پاک و نصب کنید و یا کلا توانایی Delete آنرا داشته باشید و …

انتقادها از سوپرسل

کلا سوپرسل باید چیزهایی را در بازی تغییر دهد که باعث ناراحتی کلشر ها شده است.اینکار عمدتا از طریق ارتباط با بازیکنان باید صورت گیرد و از طریق وبلاگ خود نظرات تکراری را که اکثر خواهان آن هستند مد نظر قرار دهد و در ارتباط باشد.من از سوپرسل انتظار دارم که بحث ها را مورد توجه قراردهد و ماهانه تعادل در بازی را انجام دهد. ما از سوپرسل انتظار نداریم که در تمام دفاتر خود وب کم قرار دهد و ما روزانه به این شکل با توسعه دهندگان بازی در تماس باشیم ولی قبلا شاهد بودیم که بعضی از تغییراتی که صورت می گرفت، اعلام می کردند که مطابق نظرات اکثر کاربران در انجمن سوپرسل بوده است.

پس چرا اینقدر سخت گرفته می شود ؟ این تنها راه نجات بازی در هنگامی است که دچار مشکلاتی است.همچنین آنها باید ساخت نیروهای جدید و طلسم های جدید را متوقف کنند و سیاست آپدیت نیروهای جدید را در مد نظر قرار دهند چرا که بیشتر بازیکنان نیروهای زیادی را دارند بهتر است گیم پلی بازی را بهبود ببخشند که این کار بهتر است از اضافه کردن یک لول به برج آرچر !

نتیجه

بازی کردن با کلش آف کلنز هنوز احساس خوبی به بازیکنان می دهد و مشکلاتی که این بازی دارد خیلی کمتر از نصف یک سال پیش است . این بازی هنوز زنده است و من معتقدم که سوپرسل در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ چیز های خوبی را ارائه خواهد داد که کاربران خود را شگفت زده خواهد کرد و کسانی که احساس خستگی و مردن در کلش آف کلنز را می کنند و بازی های خود را در معرض فروش هم قرار داده اند ، دچار پشیمانی خواهند شد .

در آخر باید گفت که بازی نمرده است ، بلکه به خاطر آپدیت های گوناگون مقداری به حالت خفگی افتاده است.

نظرات (۱)

توروه خدا ریگان
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی