کافه کلش

آموزش بازی کلش اف کلنز و کلش رویال

کافه کلش

آموزش بازی کلش اف کلنز و کلش رویال

آخرین نظرات

X-bow زمینی یا هوایی؟

جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۵۶ ق.ظ

clash-of-clans-xbow-ground-and-air-mode

X-bow زمینی یا هوایی؟

حقیقت ریاضی از X-Bow :

آسیب بر ثانیه (DPS) برای X-Bow سطح ۳ برابر با ۷۵ بوده که با برج کماندار (Archer Tower) سطح ۱۱ برابری می کند. تنها مزیت X-Bow ، بُرد زیاد آن در حالت زمینی می باشد که ۱۴ بلوک است در حالی که بُرد برج کماندار فقط ۱۰ بلوک می باشد. اگر X-bow روی حالت هوا و زمین تنظیم شود، بُرد آن به ۱۱ بلوک کاهش می یابد که در این حالت مزیتی نسبت به Archer Tower ندلرد و اگر هزینه مسلح کردن آن را در نظر بگیریم از برج کماندار ضعیف تر می شود.

برج کماندار سطح ۱۱ :

شلیک در ثانیه : ۱
آسیب در هر شلیک : ۷۵
 DPS (آسیب در ثانیه): ۱ * ۷۵ = ۷۵

X-Bow سطح ۳ :

شلیک در ثانیه : ۷٫۸۱
آسیب در هر شلیک : ۹٫۶
 DPS (آسیب در ثانیه): ۹٫۶ * ۷٫۸۱ = ۷۵

 

البته در اینجا قصد مقایسه این دو ساختمان را نداریم و فقط آنها را ار جهت DPS مورد ارزیابی قرار داده ایم. واضح است که X-Bow کارآمد تر از Archer Tower می باشد. برای مثال برای زدن باربارین سطح ۴ (دارای سلامتی ۷۸) برج کماندار باید ۲ تیر شلیک کند که ۲ ثانیه زمان می برد ولی X-Bow باید ۹ تیر شلیک کند که با توجه به سرعت بالای شلیک فقط به ۱٫۱۵ ثانیه نیاز دارد.

با تشکر از taha

کلا مقایسه ایکس بو و ارچر تاور در هر حالت به چند دلیل اشتباست:
۱) شاید در مورد سربازانی که سلامتی بالایی دارند این مقایسه صحیح باشه ولی در مورد سربازانی که سلامتی بالایی ندارند- بخصوص ویزارد ارچر و بربر-کمان ایکس بو اسیب رسانی سریعتر و تاثیرگذارتری دارد که قابل مقایسه با ارچر تاور نیست.
۲) زمان استفاده از healing spell ایکس بو به خاطر سرعت شلیک بیشتر، به مراتب بهتر عمل میکنه.
۳) میزان سلامتی ساختمان ایکس بو بسیار بالاست (سطح ۳ آن ۲۴۰۰ است)که در اتک هایی که با هوگ صورت میگیره مقاومت خوبی انجام میشه که تاثیر خیلی زیادی دارد که در کلن وارها چندین بار شخصا مشاهده کردم.

 

clash-of-clans-xbow-core

چرا نباید X-Bow را فقط روی حالت زمینی تنظیم کرد؟

با توجه به توضیحات داده شده در بالا شاید فکر کنید که حالت زمینی X-Bow خیلی بهتر از حالت زمین و هوا می باشد، ولی اینگونه نیست.

میانگین آسیب هوایی روستا: اگر Air Defense های شما سطح ۵ یا پایین تر باشند، براحتی با حمله بالون ها نابود می شوند، پس شما نیاز به افزایش قدرت هوایی خواهید داشت.

چیدمان روستا: اگر در حملاتی که به روستای شما می شود، دشمن براحتی به وسیله ی BARCH روستای شما را ۵۰% می زند پس شما به یک ساختمان دفاعی دوربُرد دارید تا فضای بیرونی روستا را نیز هدف قرار دهد. همچنین این حملات با ترکیب Giant و Healer نیز انجام می شود که برای زدن Healer به حالت هوایی X-Bow نیز نیاز پیدا خواهید کرد. با دیدن Replay های حملاتی که به شما شده است نقاط ضعف را شناسایی کنید و X-Bow را روی هر حالتی بهتر است تنظیم کرده و در جای مناسب قرار دهید.

متعادل کردن X-Bow ها: اگر شما ۳ عدد X-Bow دارید و Air Defense ها را نیز به صورت همزمان ارتقا داده اید، بهترین حالت برای آنها این است. ۲ عدد روی حالت زمینی و یکی روی حالت زمین و هوا.

250px-Xbow4

در کل شما باید با توجه به قدرت دفاعی خود X-Bow ها را تنظیم کنید بطوریکه قدرت روستای شما متعادل شود. مثلا اگر در حملات زمین مشکل دارید آنها را روی حالت زمینی تنظیم کنید و یا اگر Air Defense های خود را بدرستی ارتقا نداده اید، X-Bow ها را رو حالت زمین و هوا تنظیم کنید تا توان هوایی شما افزایش یابد.

  • ۹۳/۱۲/۰۸
  • فرزاد رجائیان

X-bow زمینی یا هوایی؟

x-bow

زمین

هواداران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی